Jak działają algorytmy Google? Ważna rzecz dla marketingu internetowego i SEO

By zapewnić swojej stronie lub internetowego sklepu jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce Google, warto poznać zasady, na jakich działają algorytmy SEO.

 

Wysoka pozycja w wyszukiwarce to „być albo nie być” dla każdego e-biznesu. Dobre miejsce w wynikach wyszukiwania to przecież najłatwiejszy i najefektywniejszy sposób na pozyskanie odbiorców, klientów, gości naszej witryny. Dlatego każda akcja mająca pomóc naszemu internetowemu serwisowi może okazać się na wagę złota. W poniższym tekście chcemy zwrócić Waszą uwagę na wybrane algorytmy, odpowiadające za funkcjonowanie wyszukiwarki Google. Nie są to wszystkie mechanizmy. Zdecydowaliśmy się na opisanie właśnie tych, bo można je szybko zrozumieć i wdrożyć po to, aby nasz sklep internetowy, e-biznes czy internetowa witryna były łatwiej wyszukiwane.

 

Algorytm mobile

Nazwa tego algorytmu nie jest nazwą oficjalną, ale dobrze oddaje jego istotę. To dlatego, że ten algorytm jest bezpośrednio powiązany z działaniem naszej strony internetowej czy e-sklepu na takich przenośnych urządzeniach jak smartfony czy tablety. Zasada działania tego algorytmu jest prosta. Im lepiej – im szybciej, im sprawniej – działa nasza strona na takich właśnie urządzeniach oraz im łatwiej się ją obsługuje, tym wyższe miejsce zajmie w wyszukiwarce.

Aby żyć dobrze z tym algorytmem, zadbajmy o to, aby nasze internetowe serwisy czy biznesy były od razu dostosowane do smartfonów i tabletów. Nawet jeśli zajmie nam to więcej czasu, to warto go poświęcić. A jeśli takiej mobilnej wersji naszego portalu, internetowego sklepu nie posiadamy – nadróbmy zaległości.

 

Algorytmy Koliber i Bert

Stara, poczciwa zasada KISS (czyli Keep It Simple, Stupid) sprawdza się także przy pozycjonowaniu stron. Przypominają nam o tym dwa algorytmy o wdzięcznych nazwach: Koliber i Bert. Otóż te dwa schematy sprawiają, że w wynikach wyszukiwania windowane są te witryny, których treści zostały napisane w przystępny sposób. Content takich serwisów czy opisów w e-sklepach powinien być jak najbardziej zbliżony do języka mówionego, naturalnego. Wykorzystywane w zdaniach słowa, zwroty, terminy czy frazy powinny przynależeć do słów stosowanych w branży lub dziedzinie, której poświęcony jest nasz serwis.

Co to oznacza? Ano to, że nie powinniśmy na siłę wciskać w każde zdanie słowo kluczowe. Nie powinniśmy starać się co kilka słów upchnąć jakiegoś linka. Nie powinniśmy swoim słowotwórstwem utrudniać odbiorcy (klientowi, użytkownikowi) w pełni zrozumieć naszego przekazu. A zrozumieć przekaz będzie trudno,. Jeśli brzmieć on będzie – sztucznie.

 

Algorytm Page Speed

Wszyscy lubimy szybki zarobek, szybkie samochody i szybko mijający poniedziałek. A Google kocha szybko działające strony. Dlatego zadbajmy o to, aby prowadzony przez nas serwis ładował się jak najszybciej. Są specjalne strony, które badają inne strony właśnie pod kątem tego algorytmu. Po takiej analityce przedstawiają diagnozę, które techniczne aspekty naszej strony powinniśmy poprawić, aby ją przyspieszyć.

Dlatego – nie zwlekajmy, bierzmy się do roboty. Niezwłocznie. Prędko, szybciutko.

 

Algorytm basic

Na koniec – słówko o tym, co powinno być początkiem każdej strony czy e-sklepu. Chodzi o user experience, czyli algorytm podstawowy. Naszym użytkownikom musimy jak największy komfort korzystania z serwisu w sieci. Przez komfort rozumiemy tu przede wszystkim łatwość w docieraniu do informacji, wygodę w poruszaniu się po stronie czy dobrze wytyczone ścieżki procesu zakupowego. To wszystko musi zostać dopięte na ostatni guzik, aby dla każdego, kto odwiedza nasz internetowy sklep bądź witrynę, taka wizyta była czystą przyjemnością.

Jako podstawowe działanie na rzecz omawianego tu jako ostatniego algorytmu należy wskazać stały monitoring słów kluczowych. Chodzi o to, aby weryfikować te frazy, które wybraliśmy do pozycjonowania i które stosujemy np. w Google Ads. Sprawdzajmy, które z takich słów cieszą się największą popularnością, a które w ogóle nie są wyszukiwane w sieci.

 

Jeśli zadbamy o te wskazane przez nas i pokrótce omówione algorytmy, nasza internetowa strona czy e-sklep mogą tylko zyskać. Lepsze miejsce w wyszukiwarce. Większy ruch na stronie. Wzrost satysfakcji klientów z korzystania z naszego serwisu.