Piksel Facebooka – ważna rzecz w marketingu internetowym

Nazwa „piksel Facebooka” może budzić przerażenie lub niechęć. Brzmi w końcu wyjątkowo nieatrakcyjnie i wydaje się nie mieć z marketingiem nic wspólnego. A jednak – pozory mylą. Facebookowym pikselem warto się zainteresować z kilku powodów.

 

Piksel Facebooka. Co to jest i jak działa?

Pod tą nazwą kryje się całkiem potężne narzędzie do analizy działań użytkowników na Twojej stronie lub klientów zaglądających do Twojego e-sklepie. Piksel posłuży Ci także do pomiaru skuteczności reklam oraz kampanii reklamowych Facebook Ads. Pomiary dokonywane przez to narzędzie możesz śledzić w Menedżerze reklam.

Skąd bierze się piksel Facebooka? To nieco bardziej skomplikowane. Do jego uruchomienia potrzebne są techniczne umiejętności. Niewielkie, ale jednak. Najpierw musisz wygenerować kod piksela Facebooka, co robisz na zapleczu swojego fan page’a. Gdy masz już kod piksela, zamieszczasz go we własnej witrynie. Uwaga! Musisz mieć możliwość aktualizowania kodu witryny.

 

Piksel Facebooka. Kiedy Ci się przyda?

Na pewno starannie oglądasz każdą złotówkę wydawaną na marketing. Chcesz też, aby każda moneta puszczona w internetowy obieg zwróciła się z nawiązką. Nic dziwnego. Aby jednak osiągnąć wysoką skuteczność z reklam Facebook Ads, musisz mieć wgląd w generowane przez nie wyniki. Musisz wiedzieć, które reklamy pracują dobrze, a które nie. Co oznacza, że reklama Facebook Ads jest efektywna? Ano to, że przyciąga na Twoją stronę lub do Twojego e-sklepu ludzi najbardziej zbliżonych do idealnego profilu Twojej grupy docelowej.

Piksel Facebooka będzie dla Ciebie pomocny przede wszystkim wtedy, gdy chcesz poprzez reklamy na FB generować wejścia użytkowników na swoją witrynę, a zwłaszcza stymulować dokonywanie przez nich zakupów w Twoim e-sklepie.

 

Jaką rolę pełni piksel Facebooka?

  1. Sprzyja większej trafności Twoich reklam: dzięki niemu możesz planować wyświetlanie reklam tym osobom, które weszły na Twoją witrynę lub wykonały na niej określone działanie (np. oglądały pewne produkty, dodały produkty do koszyka, ale nie sfinalizowały zakupu).
  2. Zwiększa szanse na dokonywanie sprzedaży: możesz promować swoją ofertę z uwzględnieniem głównie tych użytkowników, którzy wg wiedzy FB są najbardziej skłonne do zakupów.
  3. Pozwala mierzyć skuteczność reklamy, gromadząc dane o tym, jakie są efekty jej emisji pod względem ruchu i działań w Twoje witrynie.

 

Co powinieneś wziąć pod uwagę, instalując piksel Facebooka?

Piksel - jak inne narzędzia analityczne, monitorujące ruch i działania internautów na stronie www lub w e-sklepie - zbiera mnóstwo danych, pochodzących z naszych witryn. Przyczyniają się one do budowania wiedzy przez algorytmy marketingowe platformy Marka Zuckerberga. Trzeba po prostu o tym pamiętać.

Jeśli czujesz, że piksel Facebooka jest tym narzędziem, które może Ci się szczególnie przydać przy zwiększaniu ruchu w Twojej witrynie - a jednocześnie nie czujesz się na siłach, aby się z nim zmierzyć, odezwij się do nas. Pomożemy!