Wielka Radość: marketingowe podsumowanie, edycja 2020

Jakich marketingowych harców i PRowych swawoli dopuściła się w 2020 roku agencja reklamowa Wielka Radość wraz z Przemysławem Zielińskim? Czas na coroczne wyznania, jak radziliśmy sobie z tegorocznymi wyzwaniami. A tych przecież w 2020 roku nie brakowało.

 

Zaznaczmy na wstępie, że niniejszy tekst nie ma służyć namolnemu i przykremu w odbiorze wymienianiu zawodowych sukcesów. Domyślamy się, że w natłoku takich radosnych wieści nasz przekaz mógłby zniknąć. A niektórzy z Was mogliby powątpiewać w prawdziwość naszych podsumowań lub z góry uznając je za nieprawdopodobne. Dlatego też w tym marketingowym podsumowaniu stawiamy na obiektywny ton, ograniczając się do rzetelnego i sumiennego podzielenia się z Wami tym, co i dla kogo zrobiliśmy. Uprzedzamy, że tekst zakończymy krótkim akapitem o tym, co z naszych działań napawa nas szczególną dumą.

 

Klienci agencji reklamowej Wielka Radość

Swoimi umiejętnościami z obszaru mediów społecznościowych, pozycjonowania, pozyskiwania klientów oraz kreowania pozytywnego wizerunku dzieliliśmy się z takimi firmami jak Zamana Group, Folwark Toporzysko, Sense Monitoring, INTECH PK, Grupa BUMA, Pablo Wypożyczalnia Sprzętu Budowlanego oraz Machine Trade, a także Hulahopsy i firma akwarystyczna Trzmiel. To grono stałych klientów agencji reklamowej Wielka Radość, dla których pracowaliśmy systematycznie, regularnie i przez cały rok. Pozwoliło to nam na wypracowanie satysfakcjonujących relacji i wzajemne zrozumienie się. Dzięki temu, tworzone przez nas posty na Facebooka czy wpisy na LinkedIna, teksty PR i artykuły eksperckie, a także marketingowe materiały wspierające sprzedaż były ściśle dopasowane do potrzeb i oczekiwań naszych zleceniodawców. Panująca między nami partnerska atmosfera sprzyjała kreatywności i zapewniała zdrową przestrzeń do współpracy.

Dla kronikarskiego obowiązku, wspominamy o ponowieniu współpracy z Małopolskim Związkiem Kolarskim przy organizacji 58. Małopolskiego Wyścigu Górskiego. To już trzeci rok z rzędu, gdy całościowo odpowiadamy za marketing i promocję tego kolarskiego wydarzenia. Nasze zaangażowanie przy MWG w połączeniu z całoroczną pracą przy takich rowerowych markach jak Cisowianka Mazovia MTB Marathon, Gwiazda Południa czy Gwiazda Północy, czyni nas jedną z istotniejszych reklamowych agencji w obszarze sportów rowerowych w Polsce.

 

Marketingowe zaangażowanie Przemysława Zielińskiego

Przemysław Zieliński, założyciel i dyrektor kreatywny Wielkiej Radości, pracował także na rzecz największego w Polsce akceleratora Przemysłu 4.0, czyli KPT ScaleUP. To projekt prowadzony przez Krakowski Park Technologiczny. W trakcie swojego drugiego roku zaangażowania, Przemysławowi Zielińskiemu udało się m.in. osiągnąć rekordowy wynik rekrutacji pośród technologicznych startupów. Za sprawą prowadzonych przez niego kampanii rekrutacyjnych, akcelerator KPT ScaleUP odnotował niespotykane wcześniej zainteresowanie.

Przemysław Zieliński odpowiadał także za marketing i PR w kilkuletnim projekcie „Odkrywanie skarbów dziedzictwa południowej Małopolski”. Projekt ów koncentrował się na wydobyciu na światło dzienne najciekawszego dorobku kulturowego Górali zamieszkujących Małopolskę (poza Góralami z Podhala, których dziedzictwo znane jest wszem i wobec).

Przemysław Zieliński angażował się jeszcze w działalność Klubu Sportowego „Bór”, którego został wiceprezesem i gdzie odpowiada za kwestie marketingowe, wizerunkowe oraz pozyskiwania dotacji na bieżącą działalność.

 

Wielka Radość: zrealizowane spoty wideo

Jednym z bardziej efektywnych dowodów naszej działalności są spoty wideo zrealizowane dla naszych klientów. W tym miejscu wspomnimy o kilku z nich.

W ramach kampanii promującej górską etapówkę Gwiazda Południa, przygotowaliśmy spot zachęcający do startu w niej, a także podbiliśmy zainteresowanie tym wydarzeniem, poprzez publikację specyficznego spotu walentynkowego. Święto Zakochanych było też dla nas okazją do zwrócenia uwagi na Folwark Toporzysko. Dla Folwarku stworzyliśmy też pierwszą w historii tego miejsca filmową pocztówkę. W telewizji można było też obejrzeć nasz spot promujący Małopolski Wyścig Górski.

 

Publikacje i teksty od Wielkiej Radości

Co oczywiste, spora część naszej marketingowej działalności w 2020 roku koncentrowała się na pisaniu. Z całkiem pokaźnego grona publikacji made by Wielka Radość, wspomnijmy ledwie kilka z nich. Dla branży dachów płaskich, korzystającej z rozwiązań tworzonych przez Sense Monitoring napisaliśmy m.in. o zarządzaniu bezpieczeństwem konstrukcji budynku. W sezonie wiosna/lato’20 regularnie zapowiadaliśmy maratony MTB organizowane przez Cezarego Zamanę. Tutaj przywołajmy te o pochowanym zdrowym rozsądku, szybkiej randce z singlem czy też podsumowaniu całego, dość specyficznego sezonu. Działalność INTECH PK pokazywaliśmy tym razem przez pryzmat oferowanego przez ten ekspercki zespół wsparcia antykryzysowego.

 

Publikacje i teksty eksperckie Przemysława Zielińskiego

Przy klawiaturze często można było też zastać Przemysława Zielińskiego. Z ważniejszych jego publikacji, nieśmiało wskazujemy na e-book „Niebezpieczne zawody. Reportaże o męskich profesjach, jakim nie sprostałby nikt inny jak tylko oni sami”. Dochód ze sprzedaży został w części przekazany na wsparcie osób bezdomnych.

Na łamach branżowego i poczytnego serwisu MamStartup.pl ukazało się kilka sygnowanych podpisem Przemysława Zielińskiego tekstów, poświęconych startupom czy Przemysłowi 4.0, np. „Przeczekać, przetrwać, przekuć: marketing startupów w dobie kryzysu” lub "Czy Przemysł 4.0 naprawdę potrzebuje startupów?"

Przemysław Zieliński został również zaproszony przez zespół SportWin do współtworzenia naukowej publikacji „Marketing sportowy”. Tekst założyciela Wielkiej Radości otwiera wspomnianą publikację, a poświęcony jest sposobom promocji imprez cyklicznych. Czyli, w skrócie: jak mimo powtarzalności tematu wciąż wynajdywać skuteczne i zwracające uwagi pomysły na kampanie marketingowe.

W ramach swojego zaangażowania w działalność akceleratora KPT ScaleUP, Przemysław Zieliński opracował także katalog podsumowujący IV edycję akceleracji.

 

To, co napawa nas dumą

Nie chcemy pisać fraz w stylu: „Hura, jacy jesteśmy wspaniali! Przetrwaliśmy 2020! Jedziemy z tematami dalej!” Tego typu działalność autopromocyjną zostawiamy innym, jak zawsze kierując się zasadą, że tam, gdzie nie czujemy się wystarczająco silni, ustępujemy pola lepszym znawcom tematu. W zamian proponujemy Wam zapoznanie się z nasza subiektywną listą tego, z czego jesteśmy szczególnie dumni.

Mieliśmy szczęście rozpocząć współpracę z polską firmą specjalizującą się w tematyce bezpieczeństwa dachów płaskich i budynków wielkopowierzchniowych, czyli Sense Monitoring. Wierzymy, że był to efekt naszego stopniowego wzmacniania pozycji w środowisku startupów i Przemysłu 4.0.

Dotrzymaliśmy marketingowego kroku dyrektorowi sportowemu Cisowianka Mazovia MTB Marathon, Cezaremu Zamanie. Wskutek koronawirusa, sezon MTB w tym roku był wyjątkowo trudny. Odwoływane zawody, wycofujący się partnerzy, zniechęceni do startów zawodnicy. Konieczne było wymyślanie nowych inicjatyw (takie jak wirtualne wyścigi czy jazda indywidualna na czas), aby bezpiecznie dociągnąć markę Cisowianka Mazovia MTB Marathon do końca. Cieszymy się, że Cezary Zamana mógł liczyć na nasze pełne zaangażowanie – a my mogliśmy wykazać się przy kolejnej już dużej inicjatywie powiązanej ze sportami rowerowymi.

Doceniamy zaufanie klientów, którzy powierzali nam pisanie tekstów eksperckich czy opisów produktowych z tak zróżnicowanych obszarów jak Przemysł 4.0, zawody jeździeckie, model biznesowy startupów, etapówki MTB, promocja dziedzictwa kulturowego, specjalistyczne usługi na rzecz komercjalizacji prac badawczo-rozwojowych, akwarystyczne akcesoria i sprzęt, deweloperskie inwestycje oraz ciężki i lekki sprzęt budowlany.

Wreszcie, dumą napawa nas to, że w trudnym roku 2020 mieliśmy w sobie wystarczająco siły i czasu, aby dzielić się z innymi. Dzielic się i wiedzą (za pomocą eksperckich artykułów poradnikowych), jak i dzielić materialnie (wspierając działalność Stowarzyszenia im. św. Brata Alberta, opiekującego się osobami bezdomnymi). To nasz taki maluteńki wkład na rzecz przekonywania ludzi, że nawet w kryzysowych czasach, zdarzają się dobre chwile, dobre rzeczy, dobrzy ludzi.

A to wszystko w myśl naszego firmowego zawołania: samo dobre!