10 wskazówek, jak tworzyć nagłówki, w które chce się kliknąć

Mamy jedną szanse, by zwrócić uwagę odbiorcę na nasz tekst. Nie ma znaczenia, czy jest to nagłówek artykułu, tytuł mailingu czy posta na Facebooku. Jeśli swoją kreatywnością ujętą pod postacią zgrabnego hasła bądź zdania nie wywołamy zainteresowania, wówczas cały trud pisania tekstu pójdzie na marne. A tego przecież byśmy nie chcieli.

 

Właśnie dlatego przygotowaliśmy dziesięć ważnych zasad dotyczących formułowania nagłówków. Chcemy w ten sposób zwiększyć Wasze szanse na to, że swoim tekstem wygenerujecie dobre zasięgi. Ale zastrzegamy, że nie ma żadnej złotej, zawsze działającej reguły, która gwarantowałaby sukces w rozpowszechnianiu tekstów. Pamiętajcie więc, aby przy ich pisaniu kierować się także Waszą marketingową intuicją. Nie rezygnujcie tez z indywidualnego stylu, który to zapewni Waszej copywritingowej oraz contentowej twórczości niepowtarzalność.

 

  1. Staraj się formułować nagłówki tak, aby odznaczały się wyjątkowością, konkretem, użytecznością dla odbiorcy i wywoływały potrzebę pilnej reakcji.
  2. Zadawaj odbiorcom pytania w nagłówkach.
  3. Zwracaj się do odbiorców w treści nagłówka.
  4. Jeśli publikujesz teksty indeksowane przez wyszukiwarki, użyj kluczowej frazy na początku i kontynuuj po dwukropku (nie dotyczy to Social Mediów).
  5. Używaj przykuwających uwagę przymiotników tzw. power words (np. kluczowy, niezbędny, zabawny, zaskakujący, prosty, darmowy, szczęśliwy itp.).
  6. Złóż obietnicę: bądź w niej konkretny. Użyj sprawdzonych zwrotów, w które najczęściej klikają użytkownicy SM ("x sprawi, że będziesz", "oto, dlaczego ...", "nie przypuszczałbyś, dlaczego ...", "... z powodu których...", " ten jeden czynnik sprawia, że ...", "X oszałamiających zdjęć, pokazujących", "X wywołało niesamowitą radość/przyniosło niespodziewane efekty", "X na którego punkcie oszalało wiele osób", "oto, co stanie się, jeśli ...", "zdziwisz się, kiedy ...", "mało osób wie, że ...").
  7. Użyj konkretnych liczb / danych w nagłówku i wyeksponuj je (uwaga! nieparzyste liczby są wg badań postrzegane przez odbiorców jako bardziej wiarygodne).
  8. Zachęć czytelników możliwością poznania użytecznych i ciekawych treści (możesz stworzyć wpis zawierający np. 5 porad, powodów, trików, tajników, strategii, pomysłów na, sposobów na, zasad, faktów o itp.).
  9. Jeśli tworzysz nagłówki do e-maili, weź pod uwagę, że na smartfonach, z których wiele osób odczytuje pocztę, wyświetla się ok. 5-6 pierwszych słów nagłówka (we wpisach na blogu lub artykułach z powodzeniem sprawdzą się dłuższe nagłówki, liczące nawet 15-16 słów).
  10. Jeśli tworzysz nagłówki graficzne, korzystaj z formuł, które pozwalają na odpowiednie wyeksponowanie kluczowych fraz/słów (dziel tekst na kilka wersów, powiększaj, pogrubiaj, zmieniaj kolor i krój czcionki w odpowiednim miejscu).