Facebook Ads – cel drugi, czyli Działania

Wracamy do tematyki reklam na Facebooku. Dokładniej, interesować nas będzie cel Działania, który można wybrać przy planowaniu kampanii marketingowej w tym medium społecznościowym. Dla kogo jest ten cel, czemu on służy i kiedy warto go wybrać – o tym przeczytacie w naszym wpisie.

 

Facebook Ads daje ogrom możliwości dotarcia do klientów – pod warunkiem, że posługujemy się umiejętnie tym narzędziem. W innym wypadku bowiem narażamy się na działanie intuicyjne, często oparte na zgadywaniu lub przewidywaniu. Nam w Wielkiej Radości zależy na dostarczeniu Wam rzetelnej dawki wiedzy, skutecznie pomagającej w planowaniu oraz realizacji marketingowych kampanii typu Facebook Ads.

 

Facebook Ads – cel Działania

We wcześniejszym wpisie na reklamowym blogu Wielkiej Radości, zwróciliśmy Wam uwagę na zagadnienie celów. To element ściśle związany z Facebook Ads. Wybierając konkretny cel, dokonujemy od razu decyzji dotyczącej kształtu naszej kampanii reklamowej. Niniejszy tekst przybliży Wam cel numer 2 – Działania.

Tym, co rzuca się w oczy już na samym początku, jest liczba kategorii do wyboru. Otóż, decydując się na facebookowy cel Działania, musimy zdecydować się na jedną z aż sześciu kategorii. Żaden inny cel nie posiada przypisanych do siebie tylu kategorii. Dlatego warto gruntownie przeanalizować każdą z nich, aby ostateczną decyzję podjąć z pełnym przekonaniem – że ta oto kategoria będzie dla nas najwłaściwsza. W niniejszym tekście skoncentrujemy się na pierwszych trzech. Pozostałe kategorie omówimy w następnym wpisie na reklamowym blogu Wielkiej Radości.

 

Kategoria numer 1, czyli Ruch

Kiedy wybieramy tę właśnie kategorię? Będzie ona dla najwłaściwsza, jeśli nadrzędnym celem przyświecającym naszej marketingowej kampanii jest kierowanie użytkowników do określonego miejsca. Co rozumiemy przez sformułowanie „określone miejsce”? To proste. Są to następujące lokalizacje zdefiniowane przez Facebooka: nasza internetowa strona, prowadzony przez nas e-sklep, aplikacja bądź konwersacja na Messengerze.

Jednym z ważnych efektów zastosowania kategorii Ruch będzie zwiększenie liczby przejść użytkowników do wykorzystywanej przez nas aplikacji: mobilnej bądź tej komputerowej. Jeśli więc istota naszego e-biznesu lub szeroko rozumianej działalności w internetowej przestrzeni dotyczy właśnie aplikacji, wówczas kategoria Ruch będzie dla nas szczególnie interesująca. W takim wypadku koniecznie pamiętajmy o jednym. Zadbajmy o to, aby w ustawieniach naszej reklamowej kampanii zadbać o to, aby nasze reklamy wyświetlały się tym osobom, które już mają i które już korzystają z aplikacji. Tym samym, przyczynimy się do wzrostu popularności autorskiej aplikacji.

Kategorię 1 Ruch: wybieramy ją wówczas, gdy zależy nam na skierowaniu użytkowników do określonego miejsca: strony www, e-sklepu, aplikacji lub konwersacji na Messengerze. Ta kategoria umożliwia też zwiększenie liczby przejść do aplikacji mobilnej lub komputerowej, jeśli takie posiadamy. Wówczas warto w ustawieniach kampanii zadbać o jej ekspozycję tym osobom, które już posiadają aplikację. Tym samym, prowadzone przez nas marketingowe działania przyczynią się do skutecznej popularyzacji aplikacji i zachęcą do korzystania z niej.

 

Kategoria numer 2, czyli Aktywność

Na pierwszy rzut oka – a nawet i na drugi czy trzeci – trudno wyczuć kluczową różnicę między „ruchem” a „aktywnością”. Ale spokojna głowa. Spieszymy z wyjaśnieniami. Kategoria Aktywność służyć ma generowania aktywności wobec zamieszczonego przez nas posta. Aktywność tyczy się również zwiększaniu liczby polubieni strony (czy profilu na Facebooku – ale uwaga, ostrzegamy, że ten wskaźnik niedługo zostanie zlikwidowany). Aktywność, wreszcie, to także motywowanie użytkowników do reagowania na wydarzenia, które zaplanowaliśmy w naszym portalu.

Po wyborze kategorii Aktywność, stworzona przez reklama będzie wyświetlana tym osobom, które algorytm Facebooka wytypuje za najbardziej skłonne do przyznania nam polubienia lub udostępniania publikowanych przez nas postów bądź wydarzeń.

Proszę, proszę – jakie to jest sprytne, te algorytmy na Facebooku…

 

Kategoria numer 3, czyli Instalacja aplikacji

Na szczęście, w wypadku tej kategorii przypisanej do Facebook Ads, wszystko jest jasne i zrozumiałe już w pierwszej chwili. Kategoria ta została stworzona z myślą o reklamodawcach, którzy dla stworzonych przez siebie aplikacji chcą pozyskać nowych użytkowników. Tego rodzaju reklamy można tworzyć w Menadżerze reklam FB lub za pośrednictwem jednego z podmiotów partnerskich Facebooka. Portal zachęca właścicieli aplikacji do zarejestrowania ich w swojej strukturze i zainstalowania SDK, narzędzia do analizy zdarzeń w aplikacjach. Monitoruje ona aktywność indywidualnych użytkowników.

 

Podsumowanie celu drugiego Działania

Za nami pierwsze trzy z łącznie sześciu kategorii, które przypisano do celu Działania. Widać, że decydując się na cel pod nazwą Działania, decydujemy się jednocześnie na dynamiczną kampanię marketingową, która w relatywnie krótkim czasie ma pomóc nam w wygenerowaniu ruchu na naszej witrynie lub też zachęcić ma odbiorców do podjęcia rozlicznych aktywności względem naszych postów lub wydarzeń. Cel Działania jest też rekomendowany dla tych z Was, którzy chcą wypromować lub upowszechnić swoją aplikację.