Skoro już korzystamy z Instagrama, podejmujemy trud zrobienia atrakcyjnego zdjęcia i ślęczymy nad angażującą treścią, to chcielibyśmy, aby nasze wysiłki doceniło jak najwięcej użytkowników tego medium. Oto porady, które mają Wam pomóc w znaczącym zwiększeniu swojej bazy followersów.
#1 Hashtagi
a) nie stosuj zbyt dużo znaczników w jednym poście – optymalnie ograniczyć się do dwóch na jedno zdjęcie, najlepiej je opisujące oraz oddające jego treść;
b) nie sięgaj po najpopularniejsze hashtagi w danym momencie – grozi to tym, że Twój post przepadnie w całej masie innych postów sięgających po podobne znaczniki;
c) precyzuj znaczniki – im konkretniejszy hashtag, tym lepiej dla Twojego postu;
d) przeanalizuj tagi najpopularniejsze wśród Twoich odbiorców lub grupy osób, do których chcesz dotrzeć – i wykorzystaj te znaczniki.
#2 Intensywniejsza interakcja, silniejsze połączenia
a) połącz swoje instagramowe konto z tym na Facebooku, by umożliwić swoim znajomym dostrzeżenie publikowanych przez siebie zdjęć;
b) komentuj zdjęcia swoich followersów;
c) dodawaj komentarze także do zdjęć osób, do których chcesz dotrzeć – daj się zauważyć.
#3 Orientuj się!
a) na bieżąco przeglądaj posty swoich znajomych, by nie tylko wiedzieć, co ich interesuje, ale także by zainspirować się na przyszłość;
b) miej świadomość tego, co jest trendy i jakie zdjęcia przyciągają najwięcej uwagi.
#4 Nie żałuj sobie promocji
a) stwórz przemyślaną, łatwo zapadającą w pamięć wizytówkę na Instagramie;
b) umieszczaj zdjęcia z Instagrama na swoim Facebooku;
c) jeśli masz jakieś gadżety promocyjne, umieszczaj na nich adres swojego instagramowego konta;
d) pamiętaj, by część Twoich postów zawierała ekskluzywne, niedostępne nigdzie treści albo ukazywały się tam jako pierwsze – w ten sposób zachęcisz swoich odbiorców do częstego śledzenia Twojego konta;
e) o swoich instagramowych staraniach poinformuj kontakty z książki adresowej oraz z Facebooka – czemu nie zaprosić ich do śledzenia Twoich starań?
#5 Dbaj o geo
a) tam, gdzie to możliwe, dodawaj geolokalizację swojego zdjęcia – gdzie zostało zrobione. Innych użytkowników interesuje to, gdzie bywasz lub gdzie można zobaczyć coś, co zainspirowało Cię tak bardzo.
#6 Dawkuj przyjemności… sobie i innym
a) jeśli masz zgromadzone kilka zdjęć, nie publikuj ich od razu, w jednym rzucie – zaplanuj ich premierę na przestrzeni kilku dni;
b) możesz połączyć kilka zdjęć w jedno, korzystając z takich narzędzi jak PicFrame, Diptic czy Photo Shake;
c) nie trzeba, a nawet nie powinno się publikować zdjęć zbyt często, by nie zirytować swoich odbiorców.
#7 Wybierz odpowiedni filtr
a) jak się okazuje, najpopularniejszym filtrem na Insta jest… brak filtra. Takich zdjęć jest 49%;
b) najwięcej szumu wokół siebie robią zdjęcia z filtrami: Willow, Normal and Toaster – a najsłabiej wypadają te wzbogacone filtrami: Sierra, 1977 oraz Rise.
#8 Słowo może wiele
a) efektowne zdjęcie to jedno – ale jeśli wzbogacisz je atrakcyjnym opisem (takim wywołującym emocje), Twoje szanse na otrzymanie polubień oraz internetowy fejm zdecydowanie rosną.
Porady powstałe na podstawie infografiki „Treble Your Instagram Followers in 10 Easy Steps” przygotowanej przez MakeAWebsiteHub.com.